23 maj 2023

Vi firar Spårvagnens dag!

Söndag 28 maj firar museet spårvagnens dag! Var du med då Mustanger susade fram på Stockholms gator? Väck dina minnen till liv och beundra gamla trotjänare som tagit miljontals stockholmare genom stan.

Kl 15:00 kan du följa med på visning med fokus på spårvagnar - så klart! Vill du grotta ner dig i Mustangernas historia säljer butiken boken Stockholmsmustangen vacker, smidig och snabb för halva priset. Ballonger och tablettaskar delas ut till små besökare.

Får du inte nog av spårvagnar på museet kan du åka ut på Djurgården där spårvagnshallen vid Alkärret håller öppet mellan kl 12:00 och 16:00. Där blir det musik, marknad, tipspromenad och spårvagnscafé. Under hela dagen rullar dessutom Stockholms spårvägars fina gamla spårvagnar och bussar mellan Djurgården och Norrmalmstorg respektive Karlaplan. SL-biljett gäller!