Gå direkt till sidans innehållSpårvägsmuseets loggaTill startsidan

16 mars 2023

Påsklovsspecial!

Program för påsklovet

Teckningsworkshop

Trafik, miljö, medmänsklighet och berättelser i fokus. Släpp skaparkraften fri och rita loss! Drop in-verkstad med illustratören Vidar Francke. På Slussens tunnelbanestation kan du just nu se Vidar Franckes teckningar av robotar i Konstväxlingar, den tillfälliga konsten som visas i tunnelbanan.

#spårvägsmuseet #påsklov #konstväxlingar #sl #regionstockholmkonst #vidarfrancke #teckning

Tisdag till torsdag 11-13 april kl. 13-16.

Plats: Vivis verkstad Pris: 20 kronor. Biljett köper du i museets reception

Familjevisning

Varför samlar vi på saker egentligen? Vissa samlar på lego, målningar eller smycken. Spårvägsmuseet samlar på tunnelbanevagnar, champagnekorkar och gamla bussbiljetter. Följ med på familjevisning och djupdyk i Spårvägsmuseets brokiga samling.

För barn och vuxna tillsammans, från 6 år. Biljett hämtas gratis i museets reception. Begränsat antal platser. Visningen tar ca 30 minuter. Tisdag till söndag 11-16 april kl. 14.30