Gå direkt till sidans innehållSpårvägsmuseets loggaTill startsidan

16 augusti 2023

Lärarkväll 20 september

Spårvägsmuseet och Stockholmskällan håller tillsammans en lärarkväll där du får träffa våra pedagoger på mingel, visning och presentationer.

Under kvällen presenterar Spårvägsmuseets pedagoger höstens skolprogram och de visningar och workshops som museet erbjuder för grundskola och gymnasiet.

Visningarna berättar om kollektivtrafikens fordon och historia, om industrialisering, stadsbildning, miljö- och hållbarhetsfrågor, men också om konst, reklam och anställda i kollektivtrafiken och kan lätt kopplas till ämnesinnehåll ur skolans läroplan. Stockholmskällan visar och berättar om material att arbeta med i klassrummet som ansluter till museets program. Dryck och tilltugg kommer att serveras.

Spårvägsmuseets basutställning Tillsammans på vatten, vägar och spår fick pris som Årets utställning 2022. Spårvägsmuseet är sedan många år samarbetspartner i Stockholmskällan och har bland annat publicerat fotografier, reklam från kollektivtrafiken och kartor på stockholmskällan.se.

Varmt välkommen!

Målgrupp: Lärare och skolbibliotekarier, årskurs F-gymnasiet

Tid: Onsdag 20 september kl. 17.00-19.00

Plats: Spårvägsmuseet, Gasverkstorget 1, T-Ropsten uppgång Hjorthagen

Du anmäler dig genom att mejla till:

boka.sparvagsmuseet@regionstockholm.se

OBS! Ange ”Lärarkväll” i ämnesraden.

Senast 13 september, begränsat antal platser.

Kostnad: Gratis! Men vid avbokning efter 13 september eller utebliven närvaro faktureras skolan 250 kr.